Alati za pristupačnost

Zadovoljan pojedinac. Jaka obitelj. Zdravo društvo. #obiteljskicentar
Ako želiš razgovarati o sebi, svom partneru, djeci, obitelji, ako trebaš pomoć, podršku…
Veličina fonta: +

PROVEDENA EDUKACIJA IZ OSNOVA METODE FRAKTALNOG CRTEŽA ZA STRUČNJAKE

Slika6

 Obiteljski centar - Područna služba Grad Zagreb organizirao je za stručne djelatnike edukaciju iz osnova Metode fraktalnog crteža pod vodstvom zaposlenice iste Područne službe soc.pedagoginje Valentine Hundrić, ujedno i edukatorice II stupnja u navedenoj metodi. U edukaciji je sudjelovalo 9 stručnih djelatnika ove Područne službe.

Metodu fraktalnog crteža osmislila je i razvila ruska klinička psihologinja i obiteljska terapeutkinja Tanzilija Poluyakhtova 1991. godine, a u Hrvatsku je uvodi 2011. godine prof. Martina Kosec.

Metoda polazi od činjenice povezanosti motorike ruku i čovjekovih psihofizioloških stanja i bazirana je na principima art terapije, neuroznanstvenih koncepata, kromoterapije, grafomotoričkih vježbi i brain gyma.

Tehnologija metode vrlo je jednostavna a sastoji se od spontanog crtanja linija i bojanja. Tako nastaje crtež potencijala iz kojega se mogu iščitati informacije o čovjekovom stanju te osobnim karakteristikama i potencijalima koje može razviti. Nakon početnih crteža izrađuju se crteži ostvarenja u kojima čovjek sljedeći pravila crtanja i bojanja radi na harmonizaciji crteža, odnosno vlastitog stanja. Specifičnost ove metode je da se crtanje izvodi većim dijelom zatvorenih očiju.


Metoda je dostupna i praktična za primjenu jer je za njenu primjenu dovoljna kemijska olovka, bijeli papir i set drvenih bojica. Može je primjenjivati svatko bez obzira na ranije crtačko iskustvo.

Prema dosadašnjim istraživanjima i iskustvima praktikanata primjena metode ima niz dobrobiti, prije svega omogućava lagan ulazak u stanje opuštenosti te može olakšati stanja stresa i napetosti, djeluje na jačanje fokusa, koncentracije, motivacije za rad, potiče kreativnost, jača samopouzdanje. U radu s različitim skupinama i kategorijama korisnika može olakšati izražavanje i komunikaciju osobito u radu s djecom i osobama koje imaju teškoće verbalnog izražavanja. Pozitivni rezultati pokazali su se i u radu s djecom s ADHD sindromom.


Cilj edukacije bio je upoznati stručnjake, zaposlenike Obiteljskog centra s ovom metodom i mogućnostima njene primjene u radu s korisnicima, dakle u cilju stjecanja novih vještina kojima mogu unaprijediti svoje stručne kompetencije kao i u osobnom razvoju u cilju jačanja otpornosti u preveniranju stresa i sindroma sagorijevanja.


Edukacija se sastojala od 3 tematski povezane radionice u trajanju od 3 sata (ukupnom trajanju od 9 sati) u razdoblju od 19.travnja do 17. svibnja 2024. godine, kroz koje su sudionici upoznati s osnovnim principima i zakonitostima ove korisne metode, dosadašnjim iskustvima u radu s ranjivim skupinama u sustavu socijalne skrbi te su kroz teorijski i iskustveni dio osposobljeni za njenu praktičnu primjenu. 

0
Međunarodni dan obitelji - Područna služba Zadarsk...
Predavanje za Učiteljsko vijeće Osnovne škole Antu...
Image