Tijekom siječnja započeli smo s provedbom većeg broja preventivnih programa s učenicima nižih i viših razreda osnovnih škola. Brojne situacije koje se javljaju u školskom okruženju, kao i njihov porast, iziskuju djelovanje u smjeru preveniranja, a nerijetko su one vezane uz pojavnost nepoštivanja, neprihvaćanja, odbacivanja, izrugivanja, teškoće emocionalne regulacije, frustraciju i neusvojene mehanizme za nošenje s nepravdom i neuspjehom.
Kakav sam ja, kakav si ti? Zašto sam drugačiji? Je li to loše? Ovakva pitanja često prolaze kroz glavu velikom broju učenika, posebice ako su se pronašli u situaciji gdje ih je netko etiketirao kao „drugačije". Zašto se to događa? Okrenemo li se malo oko sebe vidjet ćemo koliko se međusobno razlikujemo. Pri tome ne mislimo samo na fizičke razlike nego i na razlike kako mi sami sebe vidimo i cijenimo te druge razlike koje su prisutne u svakodnevnom životu (školi, društvu, okolini). Vrlo često zaslijepljeni vlastitim vrijednostima, zaboravljamo na druge ljude i njihove potrebe.
Poticanje prihvaćanja različitosti, razvijanje vještina nenasilnog rješavanja sukoba, prepoznavanje posljedica izgovorenih riječi, može se ostvariti provođenjem različitih aktivnosti s učenicima, pri čemu su one, sukladno dobi, prethodnom znanju i iskustvu, osmišljene i prilagođene njihovim potrebama. Najbolji je put za razvijanje socijalizacijskih vještina upravo stvaranje situacija u kojima učenici mogu izravno doživjeti različitost, osvijestiti sebe, prepoznati svoje vrline i mane, prepoznati vrline i mane drugih te promišljati o tome i posljedicama po druge. Tako mogu bolje razumjeti, do tada neka strana ponašanja, no također mogu bolje razumjeti i sebe te uočiti posljedice neprihvatljivog ponašanja po njih i po druge.
Djelovanje u smjeru razumijevanja i razvijanja socijalizacijskih vještina osigurava uspješan prolazak kroz različite faze života te osigurava zdravi rast i odnose.