Početak školske godine dočekali smo završetkom novih ciklusa preventivnih program koji su se krajem kolovoza i početkom rujna provodili u Obiteljskom centru, PS Međimurskoj. Programske aktivnosti bile su namijenjene djeci, učenicima nižih razreda osnovne škole, smještenih u udomiteljskim obiteljima. Dosadašnji rad, situacijske okolnosti djece, izazovi današnjice, samo su neki od elemenata koji potvrđuju potrebu za kontinuiranom provedbom preventivnih aktivnosti s djecom i mladima različitih dobnih skupina. Edukativno – praktične aktivnosti sačinjene su od elemenata važnih za poučavanje socijalnih vještina, što doprinosi boljoj, primjerenijoj i adekvatnijoj prilagodbi na različite razvojne i okolinske čimbenike.
Primarni je cilj osnažiti djecu uz poticanje na promišljanje o vlastitim ponašajnim postupcima i posljedicama istih, kako po sebe, tako i po druge. Promatranjem ponašanja drugih i reakcija drugih na vlastita ponašanja i emocionalna izražavanja, dijete uči koje su reakcije prikladne u pojedinoj situaciji, a koje to nisu. Navedeno ima za posljedicu bolju kontrolu vlastitog ponašanja i bolju prilagodbu okolini, a time ujedno dijete stječe spoznaje, vještine i znanja koja nadilaze vlastito iskustvo. Posebni je naglasak na pomoć u odrastanju i sazrijevanju kroz usvajanje i osvještavanje vlastitih vrijednosti, vrlina i mana. Razvoj pozitivne slike o sebe jedan je od ključnih faktora u borbi s izazovima društva, a ujedno je u relaciji i s načinima ophođenja s drugima, posreduje u socijalnim odnosima, olakšava suradnju i komunikaciju, utječe na razvoj tolerancije i fleksibilnosti, te je od iznimne važnosti za zdravu socio-emocionalnu funkcionalnost pojedinca.
Sustavnim praćenjem potreba djece i kontinuiranom provedbom preventivnih aktivnosti, s posebnim osvrtom na tjelesno i mentalno zdravlje te na kontekst razvoja i kvalitetu života djece, doprinosimo tome da razvoj dječjih mogućnosti i njihovo učenje budu u punom potencijalu.