Skip to main content

Pozitivna disciplina – uloga odgojitelja, stilova ličnosti i odgojnih stilova u ranom odgoju i obrazovanju djece

Pozitivna disciplina – uloga odgojitelja, stilova ličnosti i odgojnih stilova u ranom odgoju i obrazovanju djece

Dana 11. studenog 2025. stručne radnice Obiteljskog centra, Područne službe Varaždinske, Štefica Pavlić i Melita Horvat održale su jednokratnu aktivnost – edukativno predavanje za odgojitelje iz Dječjeg vrtića Bambi – centralnog objekta Novi Marof, područnog objekta Sračinec, područnog objekta Petrijanec i područnog objekta Ivanec. Tema predavanja bila je „Pozitivna disciplina- uloga odgojitelja, stilova ličnosti i odgojnih stilova u ranom odgoju i obrazovanju djece“.

Predavanje je održano u svrhu edukacije o važnosti uloge odgojitelja u cjelokupnom razvoju djeteta: kognitivnom, emocionalnom, socio-ekonomskom, govorno-jezičnom, tjelesnom i motoričkom, uz razvoj kreativnosti i stvaralaštva. Kao ključna važnost je istaknuto stvaranje privrženosti sa svakim djetetom i prilagođavanje svojih odgojnih metoda i komunikacije. Odgojitelji su upoznati na koje načine mogu razvijati pozitivnu sliku o sebi kod djece, a naglašena je i važnost suradničkog odnosa s obitelji i roditeljima djece. Upoznati su s 9 različitih podličnosti odgojitelja – perfekcionist, pomagač, ambiciozni, kreativac, intelektualac, principijelan, hedonist, strogi šef i miroljubiv. Svatko od odgojitelja je potican da učini samorefleksiju pojavnosti vlastitih tipova podličnosti u različitim okolnostima. Isto tako, odgojitelji su poticani da osvijeste vlastite odgojne stilove i njihovu ulogu u discipliniranju djece. Kroz edukaciju su prikazani i utjecaji pojedinih podtipova ličnosti i odgojnih stilova na samopoimanje, učenje i razvoj djece. Kroz daljnje predavanje se naglašavala distinkcija između discipliniranja i kažnjavanja, uz poticanje na pozitivnu disciplinu. Pojašnjeni su temeljni motivi koji pokreću ponašanje djece i potreba djece za zadovoljenje primarnih, razvojno definiranih potreba. Pozitivna disciplina je pojašnjena kroz različite teorije kao što su teorija privrženosti, Adlerova teorija individualnosti, teorije razvoja, konkretno kroz Eriksonovu teoriju psihosocijalnog razvoja. Odgojitelji su upoznati sa 7 stupova pozitivne discipline i sa značajem svakog elementa u razvoju djece. Upoznati su zašto je pozitivna disciplina važna i kako uspješno ostvariti pozitivnu disciplinu u predškolskom okruženju. U konačnici je naglašeno koje metode discipline treba izbjegavati i dani su konkretni primjeri situacija u kojima se može provesti pozitivna disciplina. Predavanju je prisustvovalo 40 odgojitelja, 1 stručna suradnica – pedagoginja i ravnateljica dječjeg vrtića.